top of page
Obrázek autorajakubblin

Retargeting v PPC reklamě: Jak na to?

Aktualizováno: 24. 7. 2023

Můj první kontakt s retargetingem v PPC reklamě byl okamžik, který úplně změnil mé chápání toho, jak silný může být digitální marketing. A ne jsem sám. Retargeting se stal klíčovou složkou digitálních marketingových strategií po celém světě.

Jak jsem se o tom přesvědčil, zjistil jsem, že retargeting v PPC reklamě může:

  • Výrazně zlepšit konverze

  • Maximalizovat hodnotu každé návštěvy webu

  • Zvýšit návratnost investic do reklamy


Co je retargeting v PPC reklamě?


Než budeme pokračovat dále, je důležité porozumět tomu, co je tímto fenoménem myšleno. Retargeting je proces, který vám umožňuje znovu oslovení uživatelů, kteří již navštívili váš web, ale opustili ho bez provedení akce. To se děje prostřednictvím PPC (Pay-Per-Click) reklamy, která se objeví na dalších webech, které tento návštěvník navštěvuje.

Pokud si například přečtete můj článek o nastavení PPC kampaně a následně kliknete na jiný web, mohu vám ukázat reklamu týkající se mého článku. To je přesně to, co dělá retargeting.


Nastavení retargetingové kampaně


Nikdy nezapomeňte, že každá PPC kampaň, včetně retargetingové, by měla začít jasným určením cílů. Přemýšlejte nad tím, co chcete dosáhnout. Je to získání zákazníků zpět na váš web, nebo chcete podpořit prodej určitého produktu?

Co se týče samotného nastavení kampaně, můžete sledovat můj průvodce nastavením PPC kampaně na Google Ads. Zde najdete veškeré požadované kroky a rady, jak je správně implementovat.


PPC retargeting

Optimalizace retargetingové kampaně


Když už máte svou retargetingovou kampaň nastavenou, je čas na její optimalizaci. Jeden z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout, je A/B testování. Mohu potvrdit, že A/B testování má opravdu velkou hodnotu. Jednou jsem vytvořil dvě verze banneru pro mou kampaň. Jedna byla s původním designem a druhá byla s mým novým nápadem. Výsledek? Nový design snížil náklady na kliknutí o 15%!

Pokud chcete více informací o A/B testování, podívejte se na můj kompletní průvodce A/B testováním v PPC.


Měření a hodnocení úspěchů retargetingové kampaně


Jak se říká, co nemůže být měřeno, nemůže být zlepšeno. Proto je důležité sledovat výkon vaší retargetingové kampaně a pravidelně ho vyhodnocovat. Klíčovými metrikami, které byste měli sledovat, je CTR (Click-Through Rate) a CPA (Cost Per Action).

Kromě těchto dvou metrik je důležité také sledovat:

  • Počet konverzí

  • Hodnota konverze

  • ROI (Return on Investment)

  • Sledování uživatelů po kliknutí na reklamu

Pokud vidíte, že vaše CTR je nízká, může to znamenat, že vaše reklama není dostatečně atraktivní pro návštěvníky. Na druhou stranu, pokud je vaše CPA příliš vysoká, může to znamenat, že vaše kampaň není dostatečně cílená.

Pro hlubší ponor do světa měření a vyhodnocování výkonu PPC kampaně si přečtěte můj článek Jak na měření ROI PPC kampaně a Klíčové metriky pro hodnocení úspěšnosti PPC kampaně.


Závěr


Retargeting v PPC reklamě je nástroj, který má obrovský potenciál pro zvýšení konverzí a návratnosti investic do reklamy. Samozřejmě, jako všechny marketingové nástroje, i to vyžaduje strategii a pravidelné sledování a vyhodnocování.

S ohledem na to, jak rychle se mění digitální marketingový prostor, je také důležité, abychom byli neustále vzděláváni a drželi krok se změnami. Proto se přidejte ke mně na agmedia.cz, kde pravidelně sdílím nové tipy a triky z PPC reklamy, digitálního marketingu a dalších oblastí.

Doufám, že vám tento článek pomohl pochopit, jak může retargeting pomoci vaší PPC reklamě. Takže co na to říkáte, jste připraveni zkusit retargeting ve vaší příští PPC kampani?

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page